عسل خام, عسل درمانی

درمان عفونت معده با عسل خام

درمان عفونت معده با عسل خام

درمان عفونت معده جزء آن دسته درمان‌هایی است که همه ما باید در رابطه با آن اطلاعات کافی کسب کنیم. زیرا این عفونت گوارشی می‌تواند یکی از دردناک‌ترین بیماری‌هایی باشد که ممکن است هر کدام از ما به آن دچار شویم.

از این رو در این مقاله با مجله خرس قهوه ای همراه باشید تا شما را با علت‌های بروز عفونت معده و نشانه‌های آن آشنا کنیم. همچنین راه‌های پیشگیری از ابتلا به این عفونت و روش‌های درمان خانگی آن را برایتان شرح دهیم.

عفونت معده

عفونت معده به نوعی از درد اطلاق می‌شود که به‌خاطر وجود باکتری یا ویروس به‌وجود آمده باشد. این بیماری تفاوت زیادی با سوزش معده دارد.

لازم به ذکر است که این بیماری را با نام آنفولانزای معده نیز می‌شناسند. بنابراین توجه داشته باشید که اگر با فردی که به این بیماری مبتلا شده در تماس باشید و یا ماده غذایی آلوده‌ای مصرف کنید، قطع به یقین شما هم تجربه چنین درد ناگواری را به جان خواهید خرید.

ممکن است بپرسید که میزان خطر آنفولانزای معده چقدر است؟ در یک سری موارد نادر، ممکن است فردی که به عفونت معده مبتلا شده جان خود را از دست بدهد.

اما هدف ما در این مقاله پرداختن به عوارض مخاطره‌آمیز این بیماری نیست. بنابراین فراموش نکنید که تارگت ما در این مقاله درمان عفونت معده با عسل خام بوده و هیچ قصدی برای دخالت در کار پزشکان نداریم.

نشانه‌های عفونت معده

یکی از بارزترین نشانه‌های بیماری‌های گوارشی درد شدیدی است که به واسطه آنها متحمل می‌شویم. بنابراین به لیستی که در ادامه آورده‌ایم توجه کنید.

  • آروغ
  • نفخ شدید
  • احساس حالت تهوع
  • احساس سردی
  • سر درد
  • احساس دردهای عضلانی
  • اسهال شدید
  • استفراغ
  • دل درد شدید

روش‌های درمان عفونت معده

روش‌های شیمیایی و خانگی زیادی برای مقابله با این بیماری ارائه شده است.

اما درمانی که در این مقاله مد نظر ماست، درمان عفونت معده با عسل بوده و راه دیگری به جز استفاده از عسل خام پیشنهاد نخواهد شد.

بنابراین برای شروع به این سوال پاسخ می‌دهیم که آیا عسل خام قادر است چنین تاثیری روی درمان این بیماری داشته باشد یا خیر؟

توجه داشته باشید که تاثیر عسل خام تنها در صورتی ممکن است که عامل عفونت معده مسائل مربوط به باکتری‌ها باشد. زیرا یکی از بارزترین ویژگی عسل خام همین خاصیت ضد باکتریایی آن بوده و نه تنها برای درمان عفونت معده بلکه برای درمان جای زخم نیز پیشنهاد می‌شود.

بنابراین فراموش نکنید که قبل شروع به درمان عفونت با عسل، اطمینان حاصل کنید که دلیل بروز آن باکتری بوده نه ویروس!

اگر علت بروز چنین دردی ویروس باشد، درمان این بیماری باید توسط پزشک متخصص و داروهای شیمیایی و آنتی‌بیوتیک‌ها انجام بگیرد و انتظار درمان‌شدن توسط عسل خام کمی پر توقعانه به نظر می‌رسد.

بنابراین اگر بخواهیم از عوامل ویروسی فاکتور بگیریم نوبت به تشریح این سوال می‌رسد که “اگر علت بروز عفونت معده عوامل باکتریایی بود، چگونه از عسل خام برای درمان استفاده کنیم؟”

توجه داشته باشید که اگر فردی به این بیماری دچار شود، علاوه بر تسکین درد نیاز دارد تا آب و سدیمی که بدنش از دست داده را نیز جبران کند.

بنابراین برای بهره‌بردن از این روش خانگی پیشنهاد ما این است که در یک لیوان آب، چند قاشق غذاخوری عسل خام ریخته و مقداری نمک به آن اضافه کنید. به این ترتیب علاوه بر تسکین درد قادر به جبران آب و سدیم بدن خود نیز خواهید بود.

پیشگیری از ابتلا به عفونت معده

حال که در رابطه با این بیماری و روش‌های درمان آن صحبت کردیم، نوبت به تشریح راه‌های پیشگیری از آن می‌رسد. زیرا همان‌طور که وعده داده بودیم، هدف ما در خرس قهوه ای پیشگیری از بیماری‌ها بوده و تشریح روش‌های درمانی هدف اصلی ما نیست.

بنابراین در ادامه با ما همراه بمانید تا روش‌های جلوگیری از ابتلا به این بیماری را در یک فهرست منتشر کنیم:

  • بهداشت فردی را رعایت کنید
  • سبک زندگی خود را به سمت تغذیه سالم ببرید
  • از افراد مبتلا به این بیماری فاصله بگیرید
  • کودکان خود را واکسینه کنید
  • محیط‌هایی که با آنها در تماس هستید را ضد عفونی کنید

جمع‌بندی

توجه داشته باشید که هدف اصلی ما آشنایی شما عزیزان با یکی دیگر از خواص شگفت انگیز عسل طبیعی و فرآورده‌های زنبور عسل بود.

بنابراین اگر جزء افرادی هستید که به سلامتی خود اهمیت زیادی می‌دهید، اضافه‌کردن عسل خام و سایر محصولات زنبور عسل به رژیم غذایی خود را در اولویت قرار دهید.

فروشگاه خرس قهوه ای

خرس قهوه ای با بیش از 15 سال سابقه کار در زمینه تولید عسل طبیعی و سایر فرآورده های زنبور عسل، با راه اندازی سیستم فروش آنلاین خود، سعی در پاسخ به تمام نیاز های شما در زمینه های تغذیه صحیح و بدنی سالم دارد.

به علاوه، ما فرآورده های خود را با برگه آزمایشگاه و ضمانت بازگشت وجه به دست شما می رسانیم . با خرس قهوه ای، مهمان فرآورده های زنبور عسل از آب و هوای بی نظیر آذربایجان شرقی باشید. خرس قهوه ای، رفیق روزهای شیرین…

بازگشت به لیست