عسل خام, عسل درمانی

ترکیب شیر و عسل و زردچوبه چه خاصیتی دارد؟

ترکیب شیر و عسل و زردچوبه

آیا تاکنون نام شیر طلایی را شنیده‌اید؟ شیر طلایی یک معجون زرد رنگ بوده که بسیار مقوی و پر از خواص گوناگون است. از این معجون به‌عنوان یک داروی سنتی هم استفاده می‌شود.

این نوشیدنی طلایی رنگ که از ترکیب شیر و عسل و زردچوبه درست شده، یک داروی درمانی و خوراکی بسیار مقوی شناخته می‌شود و در فرهنگ‌های غربی محبوبیت بسیار بالایی دارد.

اکنون سوال اینجاست که ترکیبات این نوشیدنی طبیعی چه خواصی دارد؟ امروز قصد داریم در مجله خرس قهوه ای به خواص معجون شیر، عسل و زردچوبه بپردازیم. پس تا انتهای مطلب همراه ما بمانید.

خواص زردچوبه در ترکیبات معجون شیر طلایی

نوشیدنی شیر طلایی از ترکیب شیر و عسل و زردچوبه به‌دست آمده است. بنابراین؛ یکی از پایه‌های اصلی این معجون زردچوبه است که به‌عنوان یک دارو طبیعی به‌کار گرفته می‌شود.

در سال‌های پیش از زردچوبه به‌عنوان یک داروی طبیعی در طب سنتی استفاده می‌شد. این گیاه که از خانواده زنجبیل‌ها است، در دسته گیاهان درمانی قرار می‌گیرد.

از جمله این خواص می‌توان به ضد دردبودن آن اشاره کرد، زردچوبه یک مسکن و تسکین‌دهنده درد طبیعی شناخته شده که برای دردهای گوارشی، التهابی مانند آرتروز و همچنین برای گردش خون بسیار مفید است.

از زردچوبه در طب سنتی چینی و هندی نیز برای کاهش درد قاعدگی استفاده می‌شود. در واقع این گیاه درمانی به‌دلیل داشتن کورکومین باعث کاهش شدت درد و علائم قاعدگی خواهد شد.

ترکیب شیر و عسل و زردچوبه

عسل در ترکیبات شیر طلایی

عسل یک ماده طبیعی فرآوری‌شده بوده که سرشار از آنتی اکسیدان‌های مختلف از جمله اسید اسکوربیک، کاتالاز و آلکالوئیدها است. از جمله دیگر خواص عسل می‌توان به ضد آنتی باکتری بودن آن اشاره کرد.

در واقع عسل طبیعی به‌دلیل داشتن خواص بسیاری که دارد، در نوشیدنی شیر طلایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوشیدنی که از ترکیب شیر و عسل و زردچوبه به‌دست می‌آید، یک معجون بسیار مقوی است که در حفظ سلامت بدن تاثیر به‌سزایی دارد.

از دیگر خواص عسل در نوشیدنی شیر و عسل و زردچوبه، می‌توان به تسکین درد روده و زخم معده اشاره کرد، عسل خود به‌تنهایی برای دستگاه گوارش بسیار مناسب است و به هضم غذا کمک می‌کند.

بنابراین؛ اگر مشکل یبوست دارید و معده شما تحت فشار است، توصیه می‌کنیم که یک لیوان از نوشیدنی شیر طلایی مصرف کنید. همچنین این معجون طلایی به‌دلیل وجود زردچوبه و عسل درون خود قادر است برای درمان رفلاکس معده نیز موثر باشد.

خواص عسل خام برای بدن انسان

اگر قصد مصرف عسل خام در ترکیب شیر و عسل و زردچوبه را دارید، بهتر است قبل از هر چیزی به بررسی خواص و مضرات عسل خام بپردازید.

عسل به‌دلیل داشتن آنزیم، مواد معدنی و انواع ویتامین‌های مورد نیاز بدن، خود به‌تنهایی می‌تواند سطح کلسترول و همچنین عفونت بدن را کاهش دهد، همچنین عسل برای کسانی که دیابت دارند بسیار گزینه مناسبی است.

عسل ضد قارچ و ضد باکتری است که همین امر باعث از بین رفتن عفونت بدن می‌شود. اما این پایان ماجرا نیست. زیرا عسل علاوه‌بر خواصی که دارا است، مضرات و موارد منع مصرف هم دارد.

ترکیب شیر و عسل و زردچوبه

مضرات عسل خام

افرادی که دیابت دارند باید از  مصرف بیش از حد عسل خودداری کنند. چراکه احتمال بالارفتن فشار خون در آنها افزایش می­یابد. البته این افراد می‌توانند با مصرف عسلی که درصد ساکارز پایینی دارد، به این مشکل غلبه کرده و از مزیت‌های مصرف عسل خام بهره‌مند شوند.

دقت داشته باشید که مصرف بیش از حد عسل خام باعث ایجاد واکنش‌های آلرژیک می‌شود. ازاین‌رو اگر به عسل حساسیت دارید، بهتر است در میزان مصرف آن دقت کافی به‌خرج دهید.

ذکر این نکته لازم است که عسل خام برای کودکان زیر 2 سال مناسب نیست. چراکه ممکن است با بدن آنها سازگاری نداشته باشد و باعث تب، تهوع، تنگی نفس، استفراغ و همچنین یبوست شود.

خواص شیر در معجون شیر طلایی

نوشیدنی شیر طلایی از ترکیب شیر و عسل و زردچوبه به دست آمده که یکی از 3 پایه اصلی این نوشیدنی که حجم زیادی از آن را به خود اختصاص می‌دهد، شیر است.

شیر داری 18 ماده از 22 ماده ضروری مورد نیاز بدن انسان است. به همین دلیل آن را به‌عنوان یک ماده غذایی کاملا طبیعی می‌شناسند. شیر علاوه‌بر کامل بودنش، داری مواد ضروری بسیاری برای تقویت و حفظ ایمنی بدن است.

از جمله این مواد می‌توان به زینک، پروتئین، کلسیم، آهن، منیزیم، و همچنین ویتامین‌هایی مانند B6، k، B1، B2 و نیاسین اشاره کرد. باید اضافه کنیم که شیر مانند عسل، بیشتر از هر ماده غذایی ویتامین و املاح معدنی دارد.

یک لیوان شیر

طرز تهیه معجون شیر طلایی

این معجون لذیذ و پرخاصیت 3 پایه اصلی دارد که از ترکیب شیر و عسل و زردچوبه تشکیل شده است. برای درست‌کردن این معجون در ابتدا باید شیر و زردچوبه را باهم بجوشانید.

بعد از جوشاندن شیر و زردچوبه آن را در محیط قرار دهید تا دمای آن پایین بیاید و خنک شود. سپس به میزان دلخواه عسل را اضافه کنید و اگر مایل بودید می‌توانید از چوب دارچین برای عطر بهتر استفاده کنید.

5 خاصیت ترکیب شیر و عسل و زردچوبه

این نوشیدنی خواص و فواید بسیار زیادی دارد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هر 3 ماده خاصیت ضد التهابی بالایی دارند، پس این نوشیدنی یک مسکن قوی است که به درمان درد بدن کمک می‌کند و عوارضی که در داروهای تسکین‌دهنده وجود دارد در این نوشیدنی طبیعی نیست و برای بدن ضرری ندارد.
  • تقویت سیستم گوارشی از دیگر خواص این نوشیدنی است، کسانی که یبوست دارند می‌توانند از این معجون برای درمان یبوست خود استفاده کنند.
  • مصرف این نوشیدنی به‌دلیل وجود ترکیب شیر و عسل و زردچوبه سرشار از کلسیم، فیبر، آهن، ویتامین‌ها و املاح معدنی مورد نیاز بدن است که سیستم ایمنی بدن را تقویت و به استحکام استخوان کمک می‌کند.
  • نوشیدنی شیر طلایی به‌دلیل داشتن عسل که یک قند طبیعی است برای افرادی که فشار خون بالا و دیابت دارند و همچنین افرادی که رژیم هستند، بسیار مفید است. پس آن را از دست ندهید.
  • اگر شما به‌دنبال راهکاری برای لاغری هستید، این معجون به شما کمک می‌کند. زیرا به‌دلیل وجود قند، ویتامین‌ها، آنزیم‌ها و پروتئین از اشتهای زیاد جلوگیری می‌شود و همین موضوع تاثیر مستقیمی در لاغری دارد.

عسل خرس قهوه ای زنوز

خرس قهوه ای با بیش از 15 سال سابقه کار در زمینه تولید عسل طبیعی و سایر فرآورده‌های زنبور عسل، با راه‌اندازی سیستم فروش آنلاین خود، سعی در پاسخ به تمام نیازهای شما در زمینه‌های تغذیه صحیح و بدنی سالم دارد.

به‌علاوه ما فرآورده‌های خود را با برگه آزمایشگاه و ضمانت بازگشت وجه به دست شما می‌رسانیم. با خرس قهوه‌ای، مهمان فرآورده‌های زنبور عسل از آب و هوای بی‌نظیر آذربایجان شرقی باشید. خرس قهوه‌ای، رفیق روزهای شیرین…

بازگشت به لیست