عسل خام

با خواص درمانی عسل، استرس و اضطراب خود را کنترل کنید!

خواص درمانی عسل

استفاده از عسل خام به‌عنوان یکی از روش‌های طبیعی برای کاهش استرس و اضطراب شناخته می‌شود. عسل خام دارای ویژگی‌هایی بوده که ممکن است به بهبود این 2 عارضه کمک کند، اما توجه داشته باشید که این تنها یکی از روش‌های ممکن برای مدیریت استرس و اضطراب است و در موارد شدیدتر، مشاوره و درمان حرفه‌ای نیز توصیه می‌شود. ما در این مطلب از مجله خرس قهوه ای، شما را با یکی از خواص درمانی عسل که همان کنترل استرس و اضطراب است آشنا خواهیم کرد.

چرا دچار استرس و اضطراب می شویم؟

قبل‌از صحبت درباره کاهش استرس و اضطراب با عسل خام، بهتر است به این سوال پاسخ دهیم که اصلا چرا با عوارضی مثل استرس و اضطراب مواجه می‌شویم؟ باید گفت که این موضوع به عوامل فردی، اجتماعی و زیستی افراد بستگی دارد.

همچنین مواردی مثل فشارهای زندگی، رویارویی با برخی از واقعیت‌های زندگی، عوامل بیولوژیکی، اختلالات روانی، مصرف مواد مخدر و الکل و در نهایت عوامل اجتماعی و فرهنگی می‌توانند روی تشدید این عارضه‌ها تاثیرگذار باشند.

به همین دلیل، افراد فارغ از اینکه تا چه اندازه با استرس و اضطراب درگیر هستند، به‌دنبال راهی برای کنترل این عارضه‌های می‌گردند. خبر خوب این است که اگر در مورد خواص درمانی عسل جستجو کنید، خواهید دید که یکی از فواید مصرف این فرآورده زنبور عسل، بهبود این 2 عارضه است. در ادامه بیشتر در مورد آن صحبت می‌کنیم.

عسل چگونه می تواند مانع از بروز استرس و اضطراب شود؟

عسل خام حاوی ویتامین‌های مختلفی ازجمله ویتامین‌های گروه B و مواد معدنی از قبیل منیزیم و پتاسیم است. این مواد معدنی و ویتامین‌ها می‌توانند به سلامت روحی و روانی کمک کنند.

باید افزود که عسل کوهستان دارای خواص ضد‌التهابی است که می‌تواند به کاهش ناراحتی‌های روحی و جسمی کمک کند. دقت کنید که عسل درصورت خام و طبیعی‌بودن، برای برخی افراد تاثیرات آرامبخش دارد و کمک می‌کند تا استرس و اضطراب در بدن این دسته از افراد کنترل شود.

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که عسل خام می‌تواند کمک کند تا سطح قند خون در حد معقولی حفظ شود که این موضوع تاثیر مستقیم بر استرس و اضطراب خواهد گذاشت.

ذکر این نکته نیز لازم است که طبق تاثیرات روان‌سنجی و تحقیقات انجام‌شده، افراد زیادی هستند که تاکنون با اضافه‌کردن عسل خام به سبک زندگی خود، قادر به کنترل بهتر استرس و اضطراب‌شان بوده‌اند. پس می‌توان نتیجه گرفت که دقیقا به این دلیل است که به افراد فعال در حوزه بیزینس، مدیریت و سرمایه‌گذاری پیشنهاد می‌شود تا در طول روز حداقل یک بار عسل خام مصرف کنند!

برای کنترل استرس و اضطراب چقدر عسل مصرف کنیم؟

در روند کاهش استرس و اضطراب با عسل خام، این سوال مطرح می‌شود که مصرف چه میزان عسل کوهستان در طول روز به مدیریت این شرایط کمک می‌کند؟ دقت کنید که مقدار مناسب برای مصرف عسل آذربایجان شرقی به عوامل مختلفی ازجمله سن، وزن، وضعیت سلامت و نیازهای فردی بستگی دارد. علاوه‌بر موارد فوق، برخی گزینه‌های دیگر هستند که میزان مصرف عسل خام و اصل تبریز را تعیین می‌کنند. در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

  • مصرف به میزان معقول: برای کنترل استرس و اضطراب، مصرف عسل خام را به تعادل با سایر اجزای تغذیه‌ای روزانه خود برسانید.
  • رعایت مقادیر توصیه شده: مصرف عسل خام به‌صورت روزانه به میزان یک تا 2 قاشق غذاخوری به‌عنوان بخشی از تغذیه روزانه مفید است.
  • توجه به کالری: عسل خام اغلب دارای مقدار قابل توجهی کالری است. بنابراین، به افرادی که به کنترل وزن خود دقت می‌کنند، توصیه می‌کنیم که حواس‌شان به میزان کالری عسل خام باشد.
  • توجه به مواد قندی: برخی افراد ممکن است به مقدار مصرف مواد قندی حساسیت داشته باشند. بنابراین، توجه به میزان مصرف عسل و اثرات آن بر سطح قند خون مهم است.
  • رعایت تنوع غذایی: عسل خام را به‌عنوان یکی از مواد تغذیه‌ای در رژیم غذایی خود استفاده کنید، اما از تنوع غذایی غافل نشوید تا تمامی مواد مغذی مورد نیاز بدن را به آن برسانید.

عسل را در ترکیب با چه موادی بخوریم؟

کاهش استرس و اضطراب با عسل خام

عسل می‌تواند با انواع مواد مختلف ترکیب شود تا طعم آن بهبود یابد یا تجربه مصرف آن بهتر شود. در زیر چند ترکیب متداول عسل با دیگر مواد غذایی آورده شده است:

  • نان: مصرف عسل با نان یکی از ترکیبات محبوب است. می‌توانید عسل را روی نان مورد علاقه و تازه بمالید یا آن را به‌جای مربا یا کره برروی نان مصرف کنید.
  • خامه: ترکیب عسل با خامه یا کرم یک تجربه لذیذ و مغذی است. این ترکیب را می‌توانید برای تزئین دسرها، پنکیک یا میوه‌ها استفاده کنید.
  • موز: موز با عسل یک ترکیب خوشمزه و سرشار از انرژی است. شما می‌توانید موز را به صورت خام خورده و روی آن عسل بمالید یا آن‌ها را به‌همراه عسل در مخلوط‌کن بریزید و یک ترکیب خوشمزه بسازید.
  • سبزیجات: مصرف عسل با سبزیجات همچون هویج، کلم، سبزیجات برگی و بسیاری موارد دیگر یک ترکیب خوشمزه و مغذی است. می‌توانید عسل را به‌عنوان تزئین برروی سبزیجات مورد علاقه‌تان استفاده کنید یا آن‌ها را در سس‌ها یا مخلوط‌های سالاد مصرف کنید.
  • مغزهای خوراکی: عسل با مغزهای خوراکی مانند بادام، پسته، گردو و فندق یک ترکیب خوشمزه و مغذی است. می‌توانید مغزهای خوراکی را در عسل ترکیب کرده یا آن‌ها را با عسل در سالاد یا دسرهای خود مصرف کنید.
  • شیر: مصرف عسل با شیر یک ترکیب سنتی و مغذی است. شما می‌توانید عسل را به شیر گرم یا سرد خود اضافه کرده و به‌عنوان یک نوشیدنی خوشمزه و مغذی مصرف کنید.

جمع‌بندی

کاهش استرس و اضطراب با عسل خام یکی از خواص عسل درمانی  است که توسط پزشکان طب سنتی به همه افراد پیشنهاد می‌شود. این فرآورده زنبور عسل، به‌دلیل برخورداری از مواد معدنی و انواع ویتامین‌ها، یک منبع عالی برای کنترل این 2 عارضه است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.