عسل خام, عسل درمانی

خواص عسل کوهستان برای پوست

عسل کوهستان

عسل کوهستان یکی از انواع عسل طبیعی است که در ارتفاعات مناطق کوهستانی مثل آذربایجان شرقی پرورش پیدا می‌کند. این عسل، خواص درمانی زیادی برای پوست دارد که کسب اطلاعات در مورد آن‌ها، بسیار کمک‌کننده است.

به همین دلیل، در این مقاله با ما همراه باشید تا در مورد مزایای عسل برای پوست با شما صحبت کنیم. همچنین به این سوال مهم پاسخ دهیم که آیا عسل می‌تواند در درمان آکنه و قارچ پوستی تاثیری روی پوست بگذارد یا نه؟

معرفی مهم‌ترین خواص عسل برای پوست

عسل کوهستان ماده‌ای پر خاصیت است که از گلوکز، فروکتوز، منیزیم، آهن، فسفات، گوگرد، پتاسیم، کلسیم، آهن، ویتامین B1,B2,B3,B5,B6 و ویتامین C تشکیل می‌شود. ازاین‌رو جای تعجب ندارد اگر بگوییم که مجموع همه این‌ها، تاثیرات شگفت‌انگیزی در سلامتی پوست ایفا می‌کنند.

با این حال ذکر این نکته مهم است که از طریق عسل، می‌توان پوست را مرطوب کرده و منافذ آن را به‌صورت کاملا عمیق، پاکسازی کرد. همچنین باید اضافه کنیم که درمان آکنه با عسل، یکی دیگر از خواصی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

از طرف دیگر، به این نکته دقت داشته باشید که در طب سنتی بارها دیده شده که برای درمان قارچ پوستی با عسل اقدام می‌کنند و کسانی که علاقه‌ای به چین‌وچروک‌های پوستی ندارند، استفاده از عسل را به یک روتین روزانه تبدیل کرده‌اند.

عسل کوهستان چگونه موجب کاهش آکنه می‌شود؟

استفاده مداوم از عسل آذربایجان شرقی به‌عنوان ماسک، باعث می‌شود که لکه‌های پوستی ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و خرید لوازم آرایشی بی‌کیفیت کاهش پیدا کند. ازاین‌رو در ادامه طرز تهیه چند ماسک را به شما آموزش داده‌ایم:

طرز تهیه ماسک عسل و آبلیمو

کسانی که به‌دنبال روشن‌شدن پوست صورت خود هستند، باید از مزیت‌های ویتامین C موجود در آبلیموی تازه استفاده کنند. برای این کار کافی‌است تا یک قاشق عسل کوهستان را با یک قاشق چای‌خوری آبلیمو ترکیب کنید.

بعد از آن، ماسک ایجاد شده را به پوست صورت خود بمالید و اجازه دهید تا 15 دقیقه روی پوست‌تان بماند. در نهایت صورت را با آب خنک آب‌کشی کنید. استفاده از این ماسک، یک بار در هفته توصیه می‌شود. البته اگر نتیجه بهتری می‌خواهید، قبل از استفاده از این ماسک، پوست‌تان را لایه‌برداری کنید.

برای درمان آکنه با عسل، آن را با شیر ترکیب کنید!

دومین ماسکی که موجب از بین رفتن آکنه می‌شود، ترکیب عسل آذربایجان شرقی با شیر است. باید بگوییم که شیر موجب کنترل چربی، آبرسانی، لایه‌برداری و پاکیزگی پوست می‌شود.

به همین علت، درصورتی‌که از ترکیب شیر و عسل روی پوست خود استفاده کنید، به‌مرور زمان، شاهد کمرنگ‌شدن آکنه‌ها خواهید بود. همچنین، شیر به‌دلیل خاصیت کنترل چربی، مانع از جوش‌زدن پوست خواهد شد.

عسل آذربایجان شرقی

برای از بین بردن آکنه، عسل کوهستان را با سیب رنده شده ترکیب کنید!

ترکیب سیب رنده‌شده و عسل خام، یکی دیگر از ماسک‌های خانگی است که موجب درمان آکنه با عسل می‌شود. زیرا سیب یک لایه‌بردار طبیعی است که استفاده مداوم از آن، کمرنگ‌شدن آکنه‌ها را در پی دارد.

همچنین وجود عسل باعث می‌شود که ویتامین‌های مورد نیاز پوست و مواد معدنی آن، تامین شده و پوست صورت تغذیه شود. پس ترکیب این 2، می‌تواند پوست را علاوه‌بر لایه‌برداری، ترمیم کند.

آیا درمان قارچ پوستی با عسل ممکن است؟

زمانی‌که لایه‌های محافظتی پوست در هم شکسته می‌شود، قارچ‌های پوستی فرصتی پیدا می‌کنند که با ایجاد عفونت، مشکلات زیادی را برای سلامتی پوست افراد به‌وجود بیاورند. از نشانه‌های قارچ پوستی، می‌توان به خارش برخی ناحیه‌های پوست یا حتی خونریزی این نواحی اشاره کرد.

حال سوال اینجاست که آیا عسل خام، یک ضد قارچ است؟ آیا می‌توان به‌کمک آن، قارچ‌های پوستی را که در نواحی مختلف بدن پدید می‌آیند از بین برد؟

عسل خام، به‌عنوان یک درمان طبیعی برای مقابله با قارچ‌های عفونی پوست شناخته می‌شود. ازاین‌رو، اگر در شرایطی قرار دارید که قارچ پوست خیلی پیش‌روی نکرده است، پیشنهاد می‌کنیم که مقداری عسل طبیعی خام کوهستان را روی محل آسیب‌دیده بمالید و بعد از چند دقیقه بشویید.

این کار را تا جایی تکرار کنید که نشانه‌های قارچ پوستی به کل ناپدید شود. البته ذکر این نکته ضرورت دارد که در صورت عدم درمان‌شدن، در اسرع وقت به یک پزشک پوست مراجعه کنید.

با عسل خرس قهوه ای، سلامت پوست خود را تضمین کنید!

عسل خرس قهوه ای، به‌دلیل پرورش‌یافتن در مناطق کوهستانی کشور، خواص درمانی زیادی برای پوست و بدن انسان دارد. این عسل، با داشتن مجوز رسمی از صنعت بهداشت و غذا، تلاش خود را بر این اساس قرار داده که محصولات ارگانیک و طبیعی خود را، با حذف واسط و قیمت عادلانه، به‌دست مشتری‌ها برساند.

پس درصورتی‌که برای داشتن یک زندگی سالم، نیازمند مصرف مداوم عسل خام هستید، به فروشگاه خرس قهوه ای زنوز مراجعه کرده و خریدتان را ثبت کنید. سفارش شما بعد از دریافت، در اسرع وقت تحویل داده می‌شود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.