عسل خام, عسل درمانی, عسل طبیعی

ارتباط عسل و عفونت های بدن

عسل و عفونت

عسل و عفونت بدن به­دلیل ارتباط مستقیمی که باهم دارند، سال‌های زیادی است که مورد توجه محققان و طبیب‌های طب سنتی قرار گرفته‌اند. در واقع با پیشرفت علم، خواص درمانی بسیاری از عسل شناسایی شد که تاثیر خود را در افزایش تقویت سیستم بدنی  و همچنین سلامت بدن نشان داد. این فرآورده زنبورعسل می‌تواند برای انواع عفونت‌های شدید یا سطحی مفید باشد. در ادامه و در مجله خرس قهوه ای، بیشتر در رابطه با این موضوع صحبت می‌کنیم.

عفونت‌ها را با عسل خام درمان کنید!

باید بدانید عسل خاصیت چسبندگی دارد و به دیواره‌های روده، معده و محلی که عفونت دارند، می‌چسبد. علاوه‌بر این، عسل طبیعی یک آنتی‌بیوتیک قوی بوده که ضدالتهاب و عفونت و همچنین تسکین‌دهنده درد است.

در واقع عسل به‌دلیل طبع گرمی که دارد، کمک به کمترشدن و به‌مرور زمان حل‌کردن مشکلات معده می‌پردازد. ازاین‌رو می‌توانید عسل را در آب گرم و ولرم حل کرده و میل کنید.

ذکر این نکته لازم است اگر بیماری شما پیشرفته باشد، بهتر است  به پزشک مراجعه کنید و تحت درمان قرار بگیرید. همچنین می‌توانید برای کمک‌کردن به روند درمان‌تان، از عسل برای عفونت معده استفاده کنید.

تاثیر عسل در عفونت‌های بدن

این روزها به‌راحتی می‌توان عسل خام را در نسخه‌های درمانی طبیب‌های سنتی و آزمایش‌های محققان پیدا کرد. زیرا عسل می‌تواند به درمان خیلی از بیماری‌های عفونی یا غیرعفونی کمک کند.

این خوراکی معجزه‎‌آسا به‌دلیل داشتن اسمولاریته بالا، توانایی برطرف‌کردن شایع‌ترین عفونت‌ها را دارد. برای مثال برای درمان عفونت معده، گوش، حلق، روده، رحم، کلیه، درمان جوش صورت یا حتی عفونت ناشی از سرماخوردگی از آن استفاده می‌شود.

عسل خام به‌دلیل وجود آنزیم پروکسید، اسمولاریته، هیدروژن پراکسید، گلوکز اکسیداز، فلوئیدها، لیزوزیم و سایر مشخصه‌هایی که درون خود دارد، ضدباکتری شناخته می‌شود که همین موضوع باعث جلوگیری از عفونت بدن خواهد شد.

عسل به‌دلیل داشتن خواصی که در بالا به آنها اشاره شد، مقدار آبی که باکتری‌ها برای رشد نیاز به آن دارند را می‌گیرد و همین امر باعث جلوگیری از رشد باکتری و میکروب‌ها می‌شود در نتیجه، عفونت کنترل شده و با مرور زمان از بین می‌رود. در ادامه در رابطه با نقش درمانی عسل در انواع عفونت‌ها می‌گوییم.

عفونت دستگاه گوارشی

این روزها طبع غذاهای مصرفی سرد شده که همین طبع سرد، عارضه عفونت معده را افزایش می‌دهد، یا مشکلات جدی‌تری مانند اسهال شدید، سردرد، ضعف و بی‌حالی و سایر بیماری‌ها را به‌همراه دارد.

عسل به‌دلیل طبع گرمی که دارد، راه‌حل مناسبی برای درمان مشکلات دستگاه گوارش از جمله اسهال شدید و آبکی، استفراغ و حالت تهوع، دردهای عضلانی، سردرد، نفخ و آروغ، سرگیجه و بی‌حالی است.

عفونت ناشی از سرماخوردگی

سرماخوردگی یک ویروس عفونی است که بدن را ضعیف می‌کند و همچنین عفونت را در دستگاه تنفسی، گلو، ریه، چشم، گوش، بینی و دستگاه گوارشی پخش می‌کند.

می‌توان گفت سرماخوردگی ظاهرا بیماری ساده و بی‌خطری است، اما آن را به نام مادر بیماری‌ها می‌شناسند. سرماخوردگی عامل اصلی بیماری‌های عفونی مانند عفونت گلو، التهاب و خارش حلق، عفونت لوزه و سایر عفونت‌ها است.

زمانی که سرما می‌خورید، اولین جایی که عفونت می‌کند و متورم می‌شود، گلو و لوزه‌ها هستند و بهترین راه درمانی که به ذهن خطور می‌کند، عسل خام است. در واقع عسل و عفونت گلو ارتباط قوی باهم دارند و عسل می‌تواند عفونت گلو را درمان کند.

اگر سرما خورده‌اید یا گلوی شما خلط و عفونت دارد، به شما پیشنهاد می‌کنیم روزانه یک لیوان شربت عسل و لیمو را میل کنید. به جرات می‌توان گفت که شربت عسل برای عفونت گلو بسیار مفید و کارآمد است.

عسل و عفونت

روش درست‌کردن شربت عسل برای گلو

ابتدا یک لیوان آب گرم را درون ظرف ریخته و سپس 2 قاشق عسل طبیعی را به آن اضافه کنید. ترکیب را تا جایی مخلوط کنید که عسل کاملا در آب حل شود. بعد از این مرحله یک عدد لیموترش تازه را نصف کرده و آب آن را به شربت اضافه و میکس کنید. شربت شما آماده‌ است.

عفونت جوش‌های صورت

هرجا که صحبت از عسل و عفونت جوش صورت در میان باشد، نمی‌توان از خواص ماسک عسل برای صورت و جوش صورت غافل شد. عسل این شگفتی طبیعت علاوه‌بر خواص درمانی برای عفونت گلو و معده، برای جوش صورت هم مفید است.

طی چند سالی که گذشت، تعداد افرادی که به ماسک عسل علاقه‌مند شدند، روزبه‌روز افزایش یافت. در واقع عسل یکی از ماسک‌های درمانی محبوب برای رفع جوش و آکنه شناخته شده است.

همان‌طور که بارها به ضدعفونی‌بودن عسل در بالا اشاره شد، عسل سرشار از آنتی‌بیوتیک است. این خوراکی علاوه‌بر این که همه اندام‌های بدن را ضدعفونی می‌کند، برای سلامت پوست و درمان جوش نیز بسیار موثر است.

اگر شما جزء افرادی هستید که جوش می‌زنید، قادر هستید از ماسک عسل برای رفع آنها، پاکسازی‌کردن پوست، نرمی پوست صورت و همچنین رفع التهاب جوش استفاده کنید.

طریق استفاده از ماسک عسل

ابتدا صورت خود را با آب خنک شسته و با حوله تمیز به‌صورت ضربه‌ای خشک کنید. سپس یک لایه نازک ماسک عسل را به‌آرامی با انگشت روی پوست صورت خود بزنید و پس از 5 دقیقه با آب خنک آبکشی کنید.

نکته: قبل از استفاده حتما تست حساسیت را انجام دهید به گونه‌ای که مقداری از عسل را بر روی ساعد دست خود بریزید و 2 الی 5 دقیقه منتظر بمانید. درصورت داشتن خارش یا قرمزی پوست، از زدن ماسک خودداری کنید.

عسل  و عفونت

جمع‌بندی

عسل به‌دلیل خواص زیادی که دارد، مورد توجه پزشکان طب سنتی و محققان زیادی قرار گرفته است. از جمله این خواص می‌توان به درمان عفونت معده، روده، گوش، دستگاه گوارش و همچنین درمان جوش های صورت اشاره کرد.

باید بگوییم عسل به‌دلیل طبع گرمی که دارد، راه‌حلی برای مشکلات دستگاه گوارش، اسهال شدید، بی‌حالی، سردرد، حالت تهوع و دیگر مواردی که بالا به آن اشاره شد، است.

از دیگر خواص عسل، رفع عفونت بدن ناشی از سرماخوردگی است. زمانی که سرما می‌خورید، اولین روش درمانی که به ذهن می‌آید، خوردن عسل و درمان عفونت بدن است.

دقت داشته باشید که در کنار موارد گفته‌شده، عسل التهاب و قرمزی جوش را درمان می‌کند. به همین دلیل به همه کسانی که به سلامتی پوست خود اهمیت می‌دهند، توصیه می‌کنیم که از مزیت‌های بی‌نظیر این خوراکی طبیعت استفاده کنند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.