محصولات زنبور عسل

ژل رویال و افزایش قد در کودکان

ژل رویال و افزایش قد

ژل رویال و افزایش قد رابطه‌ای مستقیم با هم دارند به‌طوری که تحقیقات زیادی وجود دارند که به وضوح نشان می‌دهند برخی از خوراکی‌های طبیعی که دارای مقدار چشم‌گیری کلسیم، فسفر، انواع پروتئین و ویتامین‌ها هستند، تاثیر بسیار زیادی در افزایش قد دارند.

طی این تحقیقات مشخص شده 20 الی 40 درصد رشد قد را تغذیه و مشخصه‌های محیطی تامین می‌کنند. امروز در  مجله خرس قهوه ای با ژل رویال، غذای سلطنتی زنبور ملکه عسل که یکی از بزرگ‌ترین تامین‌کننده‌های مواد معدنی بدن، و همچنین برای رشد قد بسیار مفید و موثر است آشنا خواهید شد.

ژل رویال و افزایش قد در تحقیقات علمی

دانشمندان برای برسی اثرات ژل رویال برروی کودکان و نوجوانان تحقیقات جالبی را انجام دادند. این تحقیقات روی 25 نوجوان 12 ساله که همه آنها بازیکنان فوتبال بوده‌اند انجام شده است.

در این آزمایش دانش‌آموزان به 2 گروه Bو A تقسیم شدند که فقط به گروه A در هفته 4 روز و به‌مدت 2 ماه ژل رویال می‌دادند. بعد از گذشت 2 ماه هر 2 گروه را باهم مقایسه کردند و نتیجه قابل مشاهده بود. دانش‌آموزان گروه A حدود 1,6 سانتی‌متر از گروه دیگر بلندتر شده بودند و لازم به ذکر است که بدانید سرعت رشد این افراد بیشتر شده بود.

این تاثیر رشد در 2 ماه است اما اگر مدت زمان بیشتری را از این محصول استفاده کنید، قطعا نتیجه بیشتری را مشاهده خواهید کرد. برای مثال شما اگر ژل رویال را به‌مدت یک سال استفاده کنید، حدود 10 الی 12 سانتی متر قدتان بلندتر می‌شود. البته این تحقیق برای ژل رویال و افزایش قد یک کودک است  نه افزایش قد بزرگسالان.

ژل رویال و افزایش قد در یک نگاه

اکثر کودکان به‌دلیل کمبود مواد معدنی و ویتامین‌ها، رشد قد و سلامت جسمی آنها دچار اختلال شده است. در طی یک قرن گذشته، افراد خیلی از کشورهای توسعه‌یافته به‌صورت میانگین کوتاه قد شده‌اند.

این کوتاه قدی شامل سوء تغذیه مزمن در افراد است کسانی که ویتامین‌های  A, C, E, D ، کلسیم، فسفر، آهن، منیزیم، کربوهیدرات، پروتئین و دیگر املاح معدنی را دریافت نکرده‌اند.

اگر کودک شما در سن رشد است و نگران قدشان هستید و یا اگر سوء تغذیه شده، بهتر است در هفته 3 الی 4 بار ژل رویال به او بدهید. چراکه ژل رویال، این شگفتی طبیعت ویتامین‌ها، منیزیم، آهن، کلسیم و فسفر دارد و به رشد قد و تقویت معده کودکان کمک می‌کند.

از دیگر خواص ژل رویال برای کودکان، جوانان و بزرگسالان می‌توان به تقویت سیستم ایمنی، سلامت قلب، افزایش اشتها، بهبود عملکرد کلیه، افزایش قد و وزن، تقویت سیستم گوارشی، جلوگیری ابتلا به دیابت، ضدالتهاب و ضد عفونی‌بودن آن اشاره کرد همچنین ژل رویال همانند عسل خام سرشار از کلسیم و فسفر است.

اهمیت ژل رویال و افزایش قد در کودکان

بیشتر کودکان با کمبود مواد معدنی و ویتامین‌ها در سن کم مواجه می‌شوند که همین امر باعث پایین‌آمدن سطح ایمنی بدن و همچنین اختلال رشد در آنها شده و لازم به ذکر است که سیستم ایمنی کودک باید تقویت شود.

در واقع ژل رویال به‌دلیل داشتن مقدار زیادی کلسیم و فسفات استخوان‌ها را تقویت، و از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند. همچنین این ژل بهترین مکمل غذایی برای کودکان‌تان شناخته شده است.

ژل رویال غنی‌ترین مواد مغذی طبیعی است که رشد قد را افزایش می‌دهد. این ژل روی تراکم استخوان‌ها و افزایش قد تاثیر به‌سزایی می‌گذارد، اما ذکر این نکته لازم است که چگالی استخوان را افزایش نمی‌دهد.

اگر کودک شما می‌خواهد یک فوتبالیست یا والیبالیست موفقی شود، یا اگر به بسکتبال علاقه‌مند است، قعطا به قد بلندی نیاز دارد. پس می‌توان گفت که ژل رویال و افزایش قد رابطه خوبی با هم دارند و قد فرزندتان را بلند می‌کنند.

ژل رویال و افزایش قد

در چه کودکانی موارد منع مصرف وجود دارد؟

لیست کودکانی که نباید ژل رویال مصرف کنند عبارت­اند از:

  • کودکانی که تب دارند.
  • موارد زیر 2 سال
  • آنهایی که مبتلا به بیماری آدیسون هستند.
  • کودکانی که فشار خون پایین دارند.
  • آن دسته که سابقه آسم و یا آلرژی دارند.
  • کسانی که به محصولات زنبور حساسیت دارند.

ژل رویال و افزایش قد برای بزرگسال ممکن است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت خیر. چراکه بدن انسان تا سن 20 الی 25 سالگی رشد می‌کند. ذکر این نکته لازم است تنها 20 الی 40 درصد رشد قد به تغذیه مربوط است و مابقی آن ژنتیکی است.

اما درخور ذکر است که یکی از خواص ژل رویال جلوگیری از پوکی استخوان است که به استحکام‌شان بسیار کمک می‌کند. اگر شما یک بزرگسال هستید، می‌توانید برای جلوگیری از پوکی استخوان در میانسالی از ژل رویال استفاده کنید.

نحوه نگهداری ژل رویال

اگر می‌خواهید ژل رویال شما از کیفیت بالایی برخوردار باشد و با هر بار استفاده طعم تازه‌ آن را بچشید، بهتر است در نحوه نگهداری آن دقت کنید و آن را در جای مناسبی قرار دهید.

بهتر است ژل رویال را در مکان گرم و مرطوب نگه‌داری نکنید. زیرا امکان خراب‌شدن آن بالا است. سعی کنید درون ظرفی محکم و پلمپ نگهداری کنید تا هوا به خود نکشد و خشک نشود. بهترین محل برای نگهداری ژل رویال در یخچال یا فریزر است.

نحوه مصرف ژل رویال

ژل رویال رنگ زرد، طعم ترش و بوی تندی دارد. اما اگر مزه ترش و بوی تند با مزاج شما هم‌خوانی ندارد، می‌توانید آن را با عسل طبیعی ترکیب کرده و میل کنید. این کار باعث می‌شود که مزه ترش و بوی تند آن مشخص نشود و از شیرینی عسل لذت ببرید.

اگر بخواهید این اکسیر سلامتی را خالی مصرف کنید، حدود یک گرم از ژل رویال را در زیر زبان خود قرار دهید و آن را به‌صورت زیر زبانی صبح ناشتا میل کنید.

اما اگر می‌خواهید آن با عسل مصرف کنید، بهترین حالت و استانداردترین روش استفاده این‌گونه است که 300 گرم عسل را با 10 گرم ژل رویال مخلوط می‌کنید و هر روز صبح یک قاشق چای‌خوری به‌صورت ناشتا بخورید.

ژل رویال و افزایش قد

جمع‌بندی

ژل رویال سرشار از مواد مغذی، کلسیم، فسفر، پروتئین و ویتامین‌ها است. این ژل تاثیر زیادی در رشد قد کودکان و نوجوانان می‌گذارد و همچنین می‌تواند به برخی از نیازهای بدن پاسخ دهد.

ژل رویال موارد منع مصرف برای کودکان خاص را دارد که در بالا به آنها اشاره شد. اگر مزه‌ خاص ژل رویال را دوست نداشتید، می‌توانید از عسل برای بهتر کردن مزه این ژل استفاده کنید و فراموش نکنید ژل رویال و افزایش قد رابطه‌ای مستقیم باهم دارند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.