دسته‌بندی نشده

درمان سنگ کلیه با عسل

درمان سنگ کلیه با عسل

کلیه یکی از اندام‌های مهم بدن است که در دفع مواد زائد نقش مهمی دارد. بیماری‌هایی مانند فشار خون بالا، دیابت، چربی خون بالا یا حتی کسانی که اضافه وزن دارند احتمال اینکه سنگ کلیه بگیرند بیشتر از افراد لاغر است.

یکی از راه‌های درمان سنگ کلیه عسل است. درمان سنگ کلیه با عسل یکی از رایج‌ترین درمان‌ها است. تا امروز پادزهری برای این بیماری یافت نشده و محققان زیادی در تلاش‌اند که پادزهری برای این بیماری درست کنند. به همین دلیل افراد مجبورند به درمان‌های سنتی رو بیاورند تا بتوانند تا حدی درد این بیماری را کاهش دهند. اگر می‌خواهید بدانید که عسل چه کمکی می‌کند در ادامه با مجله خرس قهوه‌ای همراه باشید.

همه چیز درباره سنگ کلیه

سنگ کلیه از تجمع نمک و مواد معدنی به‌وجود می‌آید. سنگ یا در کلیه یا در میزنای شکل می‌گیرد. وجود سنگ‌ها در کلیه و میزنای بسیار دردناک است، به‌خصوص هنگامی که حرکت می‌کنند. درد حرکت این سنگ باعث خونریزی، احساس سوزش هنگام ادرار، درد شدید در پهلو، پشت و زیر دنده‌ها می‌شود.

انواع سنگ کلیه

5 نوع از انواع سنگ کلیه وجود دارد که هرکدام علت خاص خود را دارند:

  • کلسیمی
  • اگزالات کلسیم
  • اوریک اسیدی
  • استروویتی
  • سیستئینی

بهترین راهکار برای درمان سنگ کلیه

  • یک راه ساده دیگر برای جلوگیری از سنگ کلیه خوردن عسل است. عسل ادرارآور است و مجاری ادراری را شستشو می‌دهد.
  • آب زیاد بنوشید تا مانع از غلظت ادرار شود.
  • بهتر است افراد در برنامه غذایی خود از نمک و گوشت قرمز کمتری استفاده کنند.
  • افرادی که به سنگ کلیه مبتلا هستند، نباید به مدت طولانی ادرار خود را نگه دارند.
  • خوردن آب کرفس راه دیگری برای درمان سنگ کلیه است.

رابطه عسل و سنگ کلیه

عسل طبیعی نوعی ماده مکمل برای جلوگیری از بیماری‌های کلیوی است. عسل و سنگ کلیه یک رابطه درمانی با یکدیگر دارند. زیرا عسل می‌تواند به‌واسطه داشتن مواد معدنی و غذایی، به‌بهبود سنگ کلیه کمک کند. اگرچه نمی‌توانیم به‌طور قاطع از اثرگذاری عسل بر سنگ کلیه بگوییم، اما می‌توانیم از اثر عسل بر روی برخی از علائم سنگ کلیه حرف بزنیم.

درمان سنگ کلیه با عسل

درمان سنگ کلیه با عسل یک راه خوب برای جلوگیری از این بیماری است. عسل مانند یک داروی قوی بدن را از سموم مختلف پاکسازی می‌کند. عسل ادرار را افزایش می‌دهد و باعث خردشدن سنگ‌های کلیه می‌شود و به‌خاطر خاصیت ضد التهابی می‌تواند درد ناشی از سنگ کلیه را کمتر کند.

خواص عسل

عسل خاصیت جلوگیری از تکثیر و رشد باکتری‌ها و کمک به نابودی آنها را دارد و سهولت جذب بهتر و مقاومت دربرابر کوفتگی‌ها و کمک به هضم راحت‌تر غذا یکی از خواص مهم عسل است. همچنین درمان سنگ کلیه با عسل یک راهکار سنتی و کاملا موثر است.

تسکین‌دهندگی یکی دیگر از خواص عسل برای کلیه است. عسل به‌دلیل داشتن خواص ضد التهابی، ضد باکتری و ضد اکسیدانی می‌تواند به‌عنوان یک ماده تسکین‌دهنده برای درمان برخی از مشکلات کلیوی مورد استفاده قرار بگیرد.

برای مثال با حرکت سنگ‌ها در مجاری اردار اینجا ورم می‌شود و درد خفیفی تولید می‌کند. همچنین دفع آن بسیار سخت می‌شود. همان‌طور که گفتیم عسل یک ضد التهاب قوی است که باعث باز شدن مسیر ادراری شده و درد آن را تسکین می‌دهد.

افزایش ادرار به کمک عسل

در ایام قدیم یکی از رایج‌ترین درمان سنگ کلیه با عسل به‌همراه آب باران یا آب مقطر بود که اثرگذاری بالایی داشت. عسل و کلیه یک رابطه درمانی با هم دارند و لازم به ذکر است که هرچه افراد ادرار مکرر داشته باشند، باعث دفع سنگ کلیه می‌شوند.

خواص عسل و سیاه­دانه برای کلیه

یک روش درمان‌ عسل و سنگ کلیه خوردن عسل و سیاه دانه است. محلول عسل و سیاه­دانه برای دفع سنگ کلیه توصیه می‌شود.

برای درمان سنگ کلیه با عسل بهتر است از ترکیب سیاه دانه و عسل که به آن دوسین گفته می‌شود و فواید بسیاری دارد استفاده کنید.

درمان سردرد، درمان جوش‌های بلغمی، بهبود عملکرد دستگاه گوارش، دفع انگل روده، درمان زخم معده، درمان سنگ کلیه و مثانه، از بین‌بردن افسردگی، افزایش میل جنسی، درمان اضطراب و تپش قلب از جمله خواص سیاه ­دانه و عسل هستند.

البته باید اشاره کنیم که عسل چه خالص یا چه به‌صورت ترکیب با بقیه مواد طبیعی مانند سیاه­دانه و سرکه سیب برای درمان سنگ کلیه مفید است.

عسل طبیعی یک مسکن قوی

به طور کلی می‌توانید از عسل طبیعی به‌عنوان یک مسکن قوی استفاده کنید. توجه داشته باشید که تعدادی از قرص‌ها برای افرادی که کلیه سنگ‌ساز دارند اثرات مضری پیش رو دارد. پس به‌جای این قرص‌ها از عسل طبیعی به‌طور مداوم استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

جمع‌بندی

تاکنون فهمیدیم که درمان سنگ کلیه با عسل یک راهکار‌ عالی برای این بیماری است. برای اینکه بتوانید از خواص عسل برای کلیه باخبر شوید، حتما نباید مبتلا به بیماری‌های کلیوی باشید. بلکه برای سلامتی کلیه‌ خود و پیشگیری از مبتلا شدن به این بیماری از عسل طبیعی استفاده کنید. در نهایت پشنهاد می‌کنیم اگر در خانواده خود کسی با این بیماری درگیر است، این راهکار را به اون پیشنهاد دهید.

بازگشت به لیست