عسل طبیعی

دیابت چیست و چگونه از ابتلا به دیابت جلوگیری کنیم؟

دیابت

دیابت یکی دیگر از انواع بیماری‌هایی است که پیر و جوان نمی‌شناسد. بنابراین از آن جایی که آمار ابتلا به این بیماری در تمام سنین مشاهده می‌شود؛ تصمیم گرفتیم تا در این مقاله از مجله خرس قهوه ای، از دیابت و راه‌های پیشگیری از آن با شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

درباره دیابت

جریان خون عاملی است که باعث تغذیه‌شدن تمام سلول‌های بدن می‌شود. بنابراین گلوکز نیز از این قاعده مستثنی نیست. زیرا قند مورد نیاز بدن از طریق جریان خون به سلول‌ها می‌رسد.

اما سوال اینجاست که چرا گاهی اوقات این قند موجود در خون، تبدیل به بیماری دیابت می‌شود؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که گاهی اوقات، گلوکز در خون انباشته می‌شود. علت این اتفاق هم به کمبود انسولین بر می‌گردد. بنابراین می‌توان گفت در شرایطی که انسولین بدن کم باشد، خون ما انباشه از قند شده و در نهایت به بیماری دیابت دچار خواهیم شد.

راه‌های پیشگیری از دیابت

همان‌طور که بارها در خرس قهوه‌ای گفته‌ایم؛ هدف ما از تولید عسل طبیعی و فرآورده‌های زنبور عسل، درمان بیماری نیست.

در واقع هدف اصلی ما، پیشگیری از بیماری‌هاست. بنابراین به جای اینکه از علائم و انواع دیابت صحبت کنیم؛ مستقیم به سراغ راه‌های پیشگیری از دیابت می‌رویم.

ممکن است بپرسید که چرا در رابطه با انواع دیابت و علائم ابتلا به آن صحبتی نمی‌کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که شغل ما زنبورداری و پرورش زنبور عسل است. بنابراین صلاح تیم ما بر این است که در موضوعات پزشکی دخالتی نکنیم.

علت این است که مطالعه یک سری مقالات پزشکی باعث می‌شود که شما عزیزان نسبت‌به سلامتی خود وسواس پیدا کرده و مدام دچار استرس و تشویش شوید.

از این رو بدون پرداختن به این موضوعات، در رابطه با نقش عسل طبیعی در پیشگیری از دیابت با شما صحبت خواهیم کرد:

  • به شکر تصفیه‌شده وسواس پیدا کنید
  • آب زیادی بنوشید
  • مراقب اضافه وزن خود باشید
  • سیگار را ترک کنید
  • مصرف کربوهیدرات را کاهش دهید
  • ویتامین دی خیلی مهم است
  • به اندازه کافی بخوابید
  • به جای قندهای کارخانه‌ای عسل خام بخورید

حال که با راه‌های پیشگیری از بیماری دیابت آشنا شدید، نوبت به تشریح هر یک از آنها می‌رسد.

رابطه مصرف شکر و بیماری دیابت

ویژگی اصلی فرآورده‌های تصفیه‌شده این است که بدن انسان نسبت‌به آنها واکنش متفاوتی نشان می‌دهد.

به این صورت که بدن ما بعد از مصرف چنین غذاهایی با سرعت زیاد، شروع به تولید مولکول‌های کوچک شکر می‌کند. در پی این فرآیند، تمام مولکول‌های شکر جذب جریان خون می‌شوند. بنابراین چنین اتفاقی موجب افزایش قند خون و در نهایت ابتلا به دیابت خواهد شد.

عسل خام

فواید مصرف آب

باید بگوییم که آب به خودی خود قادر به جلوگیری از مبتلاشدن به این بیماری نیست. نکته قابل توجه این است که باید آب را جایگزین انواع نوشیدنی‌های ناسالم کرد. نوشیدنی‌هایی که حاوی مقدار زیادی شکر، مواد نگهدارنده و گاز هستند.

اضافه وزن

لازم به ذکر است که حتی افرادی که وزن کمی دارند، ممکن است به بیماری دیابت دچار شوند.

اما به صورت کلی توجه داشته باشید که اضافه وزن و انباشته‌شدن چربی، مخصوصا در ناحیه شکم و پهلو، خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد. بنابراین با دقت بیشتری مراقب وزن خود باشید.

رابطه مصرف سیگار و دیابت

یکی از بزرگ‌ترین زیان‌هایی که با مصرف مداوم سیگار متحمل می‌شویم؛ بیماری‌های مربوط به دستگاه گوارش است. واقعیت این است که حتی اگر در معرض دود سیگار قرار بگیرید، احتمال آسیب به دستگاه گوارش و در نهایت ابتلا به دیابت وجود دارد.

مصرف کربوهیدرات

پیش‌تر توضیح دادیم که اضافه وزن در ناحیه شکم و پهلو می‌تواند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش دهد. بنابراین از آن جایی که مصرف زیاد کربوهیدرات عامل اصلی چاقی مردم ایران است؛ توجه داشته باشید که خوردن آن را کاهش دهید.

با انجام این کار به‌راحتی می‌توانید سطح انسولین بدن را کنترل کرده و در پی آن سطح قند خون نیز تنظیم خواهد شد. به شما اطمینان می‌دهم در چنین شرایطی خطر ابتلا به دیابت به‌شدت کاهش می‌یابد.

تاثیر ویتامین دی

تحقیقات نشان داده که وجود ویتامین دی می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد. از این رو توجه داشته باشید که اگر بدن شما دچار کمبود این ویتامین است، حتما به کمک مکمل‌ها این کمبود را جبران کنید.

ویتامین دی

تاثیر خواب کافی

فرقی نمی‌کند که زیاد می‌خوابید یا کم؛ مهم این است که اگر به اندازه کافی نخوابید و خواب باکیفیتی نداشته باشید به بیماری دیابت دچار خواهید شد. از این رو توصیه ما این است که کمتر از 5 ساعت و بیشتر از 8 ساعت نخوابید تا خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهید.

تاثیر عسل خام و طبیعی روی دیابت

همان‌طور که گفتیم؛ قندهای کارخانه‌ای باعث کاهش انسولین می‌شوند. در پی این فرآیند کلوگز در خون انباشته شده و در نهایت به بیماری دیابت دچار می‌شویم.

بنابراین اولین اقدام این است که از مصرف قندهای کارخانه‌ای خودداری کنید و از آن جایی که به جای نوشیدنی‌های کارخانه‌ای آب را پیشنهاد دادیم؛ نوبت آن است که به جای مصرف قند و شکر، در رابطه با عسل خام و عسل طبیعی با شما صحبت کنیم.

همان طور که در مقاله تشریح عسل اصل توضیح دادیم؛ عسل خام و طبیعی به عسلی گفته می‌شود که توسط زنبور عسل تولید شده و با تغییر دمای نگهداری، شکرک می‌زند.

مصرف چنین عسلی، آن هم با ساکارز 2 درصد، نه تنها قند خون را افزایش نمی‌دهد، بلکه موجب تقویت دستگاه گوارش، افزایش انرژی، تقویت حافظه و کنترل وزن می‌شود.

اکنون نوبت شماست. آیا برای حفظ سلامتی و پیشگیری از انواع بیماری‌ها، حاضر به استفاده مداوم از عسل طبیعی و فرآورده‌های زنبور عسل هستید یا نه؟

فروشگاه خرس قهوه ای

خرس قهوه ای با بیش از 15 سال سابقه کار در زمینه تولید عسل طبیعی و سایر فرآورده های زنبور عسل، با راه اندازی سیستم فروش آنلاین خود، سعی در پاسخ به تمام نیاز های شما در زمینه های تغذیه صحیح و بدنی سالم دارد.

به علاوه، ما فرآورده های خود را با برگه آزمایشگاه و ضمانت بازگشت وجه به دست شما می رسانیم . با خرس قهوه ای، مهمان فرآورده های زنبور عسل از آب و هوای بی نظیر آذربایجان شرقی باشید. خرس قهوه ای، رفیق روزهای شیرین…

بازگشت به لیست